O II FL czy Yeti - prośba o sugestie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sawic
    Ambiente
    • 2010
    • 107

    #26
    Nie chce mi się czytać poprzednich postów ale mam nadzieję, że nie powtórzę czegoś co już napisano.

    Mam Yeti 2.0 TDI 110KM i Octavię II 1.9 105KM. Żaden nie modowany, obydwa w wersji ambiente.

    W skrócie mogę powiedzieć tak, że jeżeli nie zależy Ci na dużym bagażniku to tylko i wyłącznie Yeti.
    Silnik CR w Yeti naprawdę daje radę, w sensie ma przyjemną kulturę pracy, jest cichy dość mocny i można go bez szwanku dla samochodu podkręcić do 148KM. Dla porównania to badziewie w Octavii hałasuje tak, że miałem nadzieję, że mam przepalony wydech. Okazało się, że nie No i bezpiecznie kręci się "tylko" na 140KM.
    Zawieszenie w Yeti jest rewelacyjne w porównaniu z Octavią, może tylko czasem przeszkadzać lekkie bujanie na boki, ale samochód pozostaje bardzo stabilny. Jeszcze bardziej rewelacyjna jest średnica skrętu w Yeti - tak skrętnym samochodem jeszcze nie jeździłem. W zestawieniu do dość wysokiej pozycji za kierownicą czyni to ten samochód idealnym do miasta.
    Wyposażenie ambiente w Octavii nawet nie może się równać do ambiente z Yeti. Na plus dla Yeti jest maxi dot, elektryka z tylu, lepsze wyposażenie bagażnika, ładne felgi 17' i kupa innych pierdoł.

    Mam Yeti 2WD i skrzynie tylko piątkę, więc porównanie obydwu tych samochodów jest bliższe. Z zachowania na drodze to Yeti ma "ścianę" przy prędkości 140km/h a max co z niej normalnie da się wycisnąć to 170 km/h. Z octavia jest ciut lepiej, ale niewiele. O dziwo w Octavii bardziej słychać szumy powietrza niż w Yeti.
    Ogólnie Yeti wydaje się być samochodem wyższej klasy niż Octavia.

    Yeti ma tylko jeden, ale za to zasadniczy minus - bardzo mały bagażnik, a jak dołożysz do tego kratkę w wersji ciężarowej to robi się po prostu tragedia. Siedzenia z tyłu muszą być przesunięte o jeden ząbek do przodu, a zakrywka bagażnika, która podnosi się razem z klapą nie da się zdemontować.

    Pzdr

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #27
      Zamieszczone przez sawic
      No i bezpiecznie kręci się "tylko" na 140KM.
      rozumiem, że masz ten samochód, ale ja też i to akurat jest bzdura.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • sawic
        Ambiente
        • 2010
        • 107

        #28
        Zamieszczone przez szkoda
        rozumiem, że masz ten samochód, ale ja też i to akurat jest bzdura.
        No mam. Tak jak napisałem posiadam obydwa, ale obydwa fabryka. Poczytałem tylko trochę co i jak i zapisałem się na listę na chiptuning do rogala. Tylko z Octavią, bo Yeti na gwarancji więc jeszcze trochę z tym poczekam choć wiem, że będzie niezbędny

        Pisząc o bezpiecznym podniesieniu mocy chodziło mi o cały samochód, a nie tylko silnik. W sensie druga najważniejsza rzecz to dwumasa, że zaraz nie padnie.

        No chyba, że się mylę to chętnie dowiem się czegoś więcej. Naprawdę szukałem sporo chiptuningu BXE i napisałem wnioski do jakich doszedłem. Będzie trochę offtopic, ale może komuś się przyda


        Pzdr

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          Zamieszczone przez sawic
          No chyba, że się mylę to chętnie dowiem się czegoś więcej. Naprawdę szukałem sporo chiptuningu BXE i napisałem wnioski do jakich doszedłem. Będzie trochę offtopic, ale może komuś się przyda
          było wielokrotnie, tu nie chodzi o moc tylko moment, więc podawanie 140KM to pomyłka, te samochody robi się OD 140 do ~155KM zazwyczaj, po prostu tak wychodzi, a moment po programie zaczyna się od 300Nm.
          i teraz co to znaczy "bezpiecznie", że nigdy nie padnie dwumasa?
          tak nie będzie, ani najprawdopodobniej na serii ani tym bardziej po programie czy lajtowym czy mocnym.
          jeśli ktoś Ci powiedział, że jak zrobisz lajt na 140/300 i będziesz sobie jeździł zadowolony po wsze czasy to wprowadził Cię w błąd, to kiedy i co padnie zależy PRZEDE WSZYSTKIM od Ciebie Twojej prawej nogi i głowy :idea:

          oczywiście można starać się o bezpieczeństwo programu ale to nie chroni prze idiotyczną jazdą ani przed przyspieszonym zużyciem eksploatacyjnym, w cuda nie ma co wierzyć, coś za coś.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • SMOG_84
            Rider
            • 2009
            • 395

            #30
            Zamieszczone przez sawic
            Dla porównania to badziewie w Octavii hałasuje tak, że miałem nadzieję, że mam przepalony wydech. Okazało się, że nie
            Ja również jestem użytkowniiem OII z tymże motorem ale tegoż wrażenia nie odniosłem.

            Miałem także okazję przejechać ok. 20km innym autkiem z silnikem CR i różnica w kulturze pracy jest, ale bez przesady :roll:
            O2 1.9 TDI BXE ELEGANCE - SILVER ARROW

            Komentarz

            • Wlod
              Drive
              • 2006
              • 63

              #31
              Witam. Ja pewnie zadnej bym nie kupił, bo nie mam czasu więc dałem wolną ręke moim paniom tj. córki i żona.Żona jak ktos powyzej wspomniał powedziala ze dostawczaka nie chce (o Yeti) ale najmłodsza powiedziała że Yeti jest piekne i wygląda super no ale stanęło na OctaviiII 1.4tsi ale do tej pory nie wiem, czy za te same pieniądze Yeti 1.2tsi nie bylo by lepsze. Często jezdzimy w góry i dotychczasowy model 1.9tdi oI sie nie sprawdzał wlasnie ze względu na wyjątkowo niski prześwit. Po zakupie OII moge powiedziec jedno ze że OI lepiej trzymał sie drogi, był nizsza ale stabilniejsza natomiast żona na miesiąc przed sprzedażą OI dosłownie urwała miske w mieście. Biorąc pod uwagę nasze czeste wojarze zimowe w gorach chyba wolałbym Yeti 2X4 (porownuje cenowo-4x4 jest w kazdej wersji dużo drozsza). Wybranie Oct.IIfl jest wyborem pragmatycznym i jezeli ktos sie nie ogranicza finansowo to wybór Yeti jest lepszym wyborem natomiast wybierając porównywalne cenowo modele Yeti kontra Oct.II-OctaviaII wypada lepiej. Pozdr.WM

              Komentarz

              • Morgoth
                L&K
                • 2010
                • 1116

                #32
                Zamieszczone przez Wlod
                Wybranie Oct.IIfl jest wyborem pragmatycznym i jezeli ktos sie nie ogranicza finansowo to wybór Yeti jest lepszym wyborem
                No sorry, ale jeśli ktoś się nie ogranicza finansowo, to pewnie nawet nie spojrzy w kierunku Skody, a już na pewno nie na Yeti. Jeśli koniecznie ma być auto z tego koncernu to Tiguan jest lepszym rozwiązaniem.
                Morgoth

                Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                G.B.Show

                Komentarz

                • Ayu
                  RS
                  • 2009
                  • 4154

                  #33
                  Zamieszczone przez Morgoth
                  Zamieszczone przez Wlod
                  Wybranie Oct.IIfl jest wyborem pragmatycznym i jezeli ktos sie nie ogranicza finansowo to wybór Yeti jest lepszym wyborem
                  No sorry, ale jeśli ktoś się nie ogranicza finansowo, to pewnie nawet nie spojrzy w kierunku Skody, a już na pewno nie na Yeti. Jeśli koniecznie ma być auto z tego koncernu to Tiguan jest lepszym rozwiązaniem.
                  Tiguan w wersji caritas chyba :szeroki_usmiech
                  Kurcze, wydaje mi się, że piszecie tak nie sprawdzając realnych kosztów. Yeti 4x4 dziś można kupić z dieslem lub TSI 4x4 w wersji Ex...coś tam gdzie w wyposażeniu seryjnym jest "fszystko" taniej niż OII + elegance + ksenony.

                  Komentarz

                  • sawic
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 107

                    #34
                    A w ogóle to widać jak Skoda zarabia na modelu Octavia, lub też jak promuje model Yeti.

                    Pomimo tego, że Yeti w tej samej wersji wyposażeniowej jest w cenniku jakieś 10k droższe, to porównajcie sobie koszt leasingu brutto dla tych obydwu samochodów. Nagle koszt 3-y letniego leasingu na Yeti jest 10k mniejszy, pomimo większej ceny wyjściowej.

                    Do Yeti jest ubezpieczenie na 2 lata gratis, lepsze warunki leasingu itp. W Octavii pomimo tego, że ubezpieczenie jest płatne 100% to jeszcze trzeba dopłacić za jakieś RTI, leasing jest droższy a na chwile obecną najbliższy możliwy termin odbioru Octavii to październik.

                    Tak więc powtórzę moje poprzednie słowa. Jeżeli duży bagażnik nie jest dla kogoś priorytetem to tylko i wyłącznie Yeti. Naprawdę ten samochód sprawia wrażenie jakby był klasę wyżej od Octavii.

                    Pzdr

                    Komentarz

                    • Morgoth
                      L&K
                      • 2010
                      • 1116

                      #35
                      A to ma być auto w leasingu? Buri pisał o firmie, ale o finansowaniu nie wspomniał.
                      Morgoth

                      Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                      G.B.Show

                      Komentarz

                      • sawic
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 107

                        #36
                        Zamieszczone przez Morgoth
                        A to ma być auto w leasingu? Buri pisał o firmie, ale o finansowaniu nie wspomniał.
                        Nie ma znaczenia jak weźmie. W Yeti dostanie 2 lata ubezpieczenia gratis. A jak weźmie leasing to mu każą dokupić RTI na Octavię. Czyli jakiś tam zwrot 100% wartości samochodu w przypadku szkody całkowitej podczas trwania leasingu.

                        Zresztą nieważne. Już nie wnikam w ten temat. Swoją opinię wyraziłem

                        Pzdr

                        Komentarz

                        • rastajan
                          Drive
                          • 2009
                          • 93

                          #37
                          Buri chyba stracił zainteresowanie tematem, bo my się tu produkujemy a on ani razu nie odpowiedział...

                          Komentarz

                          • Ayu
                            RS
                            • 2009
                            • 4154

                            #38
                            Zamieszczone przez sawic
                            Zamieszczone przez Morgoth
                            A to ma być auto w leasingu? Buri pisał o firmie, ale o finansowaniu nie wspomniał.
                            Nie ma znaczenia jak weźmie. W Yeti dostanie 2 lata ubezpieczenia gratis. A jak weźmie leasing to mu każą dokupić RTI na Octavię. Czyli jakiś tam zwrot 100% wartości samochodu w przypadku szkody całkowitej podczas trwania leasingu.

                            Zresztą nieważne. Już nie wnikam w ten temat. Swoją opinię wyraziłem

                            Pzdr
                            Chyba masz jakiegoś lewego leasingodawcę albo są inne przyczyny dla których musisz kupować jakieś RTI.
                            Po finalizacji umowy napiszę Wam za ile i gdzie można uzyskać finansowanie.

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez Wlod
                              Po zakupie OII moge powiedziec jedno ze że OI lepiej trzymał sie drogi, był nizsza ale stabilniejsza
                              :shock: przejechałem w sumie 150kkm na O1 i ok. 60 kkm na O2 - i na pewno bujany tapczan z żadnej używanej przeze mnie O1 nie trzymał się lepiej drogi niż O2. Nawet po wymianie serii na gazowe Kayaby. Przy jeździe przez Karpaty w Rumunii O2 dało się jechać po zakrętach ok. 20km/h szybciej z uwagi na znacznie lepsze prowadzenie i trzymanie się drogi. Przesiądź się z powrotem do O1 - szybko odczujesz różnicę.

                              Komentarz

                              • Buri
                                Classic
                                • 2010
                                • 3

                                #40
                                Dziękuje wszystkim za odpowiedzi!

                                Buri chyba stracił zainteresowanie tematem, bo my się tu produkujemy a on ani razu nie odpowiedział...
                                Przepraszam, byłem na wyjeździe służbowym i nie miałem czasu zajrzeć. Nadrobiłem właśnie zaległości.

                                Postaram się sprecyzować moje oczekiwania. Na codzień jeżdżę po mieście i jego okolicach, czasem jakiś skrót przez poligon lub las. W weekendy zazwyczaj jeżdżę fotografować, na ryby lub spacer z rodziną, często lub bardzo często po "utrudnionym" terenie. Stąd pomysł na Yeti. Niestety gdy jadę na foto lub ryby mam sporo sprzętu (które do tej pory upychałem w 300L + kanapa) i boję się, że w Yeti na bagażniku też się nie ograniczę. Kufer w OII (kombi lub nawet liftback) dał by sobie radę.
                                Jeśli jadę z rodziną to mam 4 osoby na pokładzie, w tym 2 w fotelikach :wink: Jadąc na wakacje czy to 307 czy Clio II jechaliśmy jak "rumuny" i mam tego dość.
                                Rozważałem różne opcje:
                                1) OII FL Combi/Lift zwykła i niech się dzieje co chce na polnych drogach (czyli jadę wolno i ostrożnie)
                                2) OII FL + pakiet na bezdroża i jest tylko troszkę lepiej
                                3) Yeti i jest lepiej
                                To tylko względem terenu. Bo trasa i miasto to + dla OII. Przynajmniej takie miałem wrażenia z jazd.
                                Od razu mówię, że na Scouta mnie nie stać.
                                Jeśli chodzi o ceny i wyposażenie to mogę dostać porównywalne wersje za niemal identyczne pieniądze (1.4TSI). Yeti ma w każdej z wersji pare pierdółek więcej.
                                I teraz nie wiem...czy dla tych kilkuset km rocznie po polnych i leśnych duktach warto pchać się w Yeti? Słabsze osiągi, większe spalanie...no i brak 4x4.
                                Do tej pory 307 i CII jakoś dojeżdżały. Nie obyło się bez poobijania podwozia, zawiśnięcia na skrzyni, progach czy zerwanych osłon przegubu, ale w sumie nic tragicznego się nie stało.
                                W tej chwili bardziej się chyba skłaniam ku OII i może jakoś to będzie... :wink:
                                A zamówić muszę szybko bo od 01.01.2011 żegnaj VAT`cie.
                                Pozdrawiam
                                Bartek

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #41
                                  z tego co piszesz to masz spore potrzeby przewozowe, więc JAK DLA MNIE lepszym wyborem jest O2, można pomyśleć o 4x4 :idea:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Buri
                                    Bo trasa i miasto to + dla OII.
                                    Dla uściślenia trasa w dobrych warunkach pogodowych to zdecydowanie O2, w czasie deszczu lub na ośnieżonej drodze - zdecydowanie Yeti z uwagi na 4x4. Jak ktoś pojeździ na 4x4 naprawdę niechętnie wróci do jednoosiowego napędu, różnica na drodze o pogorszonej przyczepności (śnieg, woda) jest kolosalna. Odnośnie miasta - koszty eksploatacji, start spod świateł zdecydowanie O2, możliwości parkowania- nie wiem jak Yeti, ale Outlander ma zdecydowanie większe możliwości niż O2 z uwagi na akceptowalną wysokość krawężników. W SUV'ach łatwiej się też wsiada i wysiada. Najczęściej jeżdżę obecnie Outlanderem, ale Octaviami też ponad 200kkm zrobiłem i sporadycznie wciąż dosiadam O2. czuję różnice między nimi.

                                    Komentarz

                                    • Leniwiec
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 624
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                      #43
                                      Chopaki, co wy z tym 4x4, przecież Buri napisał, że w grę wchodzi 1.4 TSI 4x2

                                      Moim zdaniem nie ma się co zastanawiać - bierz O2 Combi z pakietem na bezdroża.
                                      Jedyny wg mnie w takiej sytuacji plus Yeti, to fakt że jest krótszy i mniejsze szanse go zawiesić (cały czas rozmawiamy o 4x2 8)).

                                      Wnioskuję że auto ma być z kratką, więc O2 Combi jest najbardziej praktyczne. Jeśli kratka, to Liftbacka też bym sobie odpuścił. Skoro nie chcesz jeździć z rodziną jak "rumuny" to masz kolejny powód, by Yeti sobie darować - bagażnik jest stosunkowo mały, a z kratką chyba nawet możliwość regulacji tylnych siedzeń jest mocno ograniczona.

                                      Yeti jest cełkiem fajnym autem, ale moim zdaniem tylko jeśli masz 4x4 i nie jest podstawowym autem rodzinnym. Przy 4x2 to przerost formy nad treścią.
                                      Pozdro

                                      Komentarz

                                      • marbab
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 4713
                                        • Fiat
                                        • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Leniwiec
                                        Yeti jest cełkiem fajnym autem, ale moim zdaniem tylko jeśli masz 4x4
                                        dokladnie

                                        Buri, bierz O2 z pakietem, to bedzie zloty srodek Twoich wymagan
                                        Marek



                                        Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                        Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                        Komentarz

                                        • Buri
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 3

                                          #45
                                          Dzięki wszystkim. Stanęło na OII Ambiente + dynamic + bezdroża. Będzie dobrze!
                                          Pozdrawiam
                                          Bartek

                                          Komentarz

                                          • darek_wawa
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 75

                                            #46
                                            Zastanów się poważnie nad Octavią Scout. Moim zdaniem będzie to najlepszy kompromis pomiędzy Yetim a „zwykłą” Octavią. Miałem okazję przetestować Scouta oraz Yeti na torze terenowym ADAC i Octavka 4X4 w terenie nie ustępuje Yeti. Oba modele świetnie sprawują się w terenie ale Octavia Scout zdecydowanie lepiej zachowuje się na asfalcie. Poniżej link ze szkolenia OFF-ROAD organizowanego przez Skodę.



                                            Pozdrawiam Darek

                                            Komentarz

                                            • marbab
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 4713
                                              • Fiat
                                              • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                              #47
                                              darek_wawa, roznica jest tylko w zasadzie w katach natarcia i zejscia. Scout nie byl pod tym wzgledem gorszy :?: Co prawda jezdzilem Yeti ale nie az w takim terenie.
                                              Marek



                                              Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                              Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                              Komentarz

                                              • darek_wawa
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 75

                                                #48
                                                Dokładnych kątów nie pamiętam ale Scout na 90% miał mniejsze kąty. Podobny rozstaw osi ale jest dłuższy o 36 cm. Prześwit ten sam - 19cm. Na co dzień nikt Skodą nie będzie robił prawdziwej przeprawy off-roadowej , a w lekkim terenie oba poradzą sobie świetnie. Mimo to na co dzień, chociażby ze względu na bagażnik i właściwości jezdne na asfalcie moim zdaniem wygrywa Scout (wYetiku bagażnik to żenua)

                                                Komentarz

                                                • rogoz
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 397

                                                  #49
                                                  Polecam lekturę porównania Scout vs Yeti: http://www.auto-motor-i-sport.pl/tes...Yeti-8446.html

                                                  Komentarz

                                                  • marbab
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 4713
                                                    • Fiat
                                                    • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                                    #50
                                                    darek_wawa, chodzilo mi bardziej o to jak w Twoich oczach sprawowal sie Scout i Yeti na najbardziej wymagajacym odcinku trasy ADAC i czy przy znacznym pochyleniu nie tarles po glebie zderzakami Scouta. Yeti ma mniejsze katy bo ma krotsze zwisy, szczegolnie tylni. Reszta wymiarow jest identyko.

                                                    rogoz, dzieki, ale tam nie wiele o tym pisza.

                                                    Sorry za OT
                                                    Marek



                                                    Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                                    Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...